Standart olmayan sıvı öçlme birimleri konusunu somutlaştırmak, öğrenmeyi ve kalıcılığı sağlamak amacıyla çocuklarla bir etkinlik planladık. Öğrencilerle beraber ölçme araçları kullanıldığı ve neyi nasıl daha kolayca ölçeriz, hangisi daha fazla su alır, hangisi daha çabuk dolar gibi sorularla konuya dikkat çekildi. Konu hakkında konuşulup gerekli yerleri tekrar yapıldı. Daha sonra günlük hayatta nasıl kullanırız ve ne işimize yarar konularına dikkat çekmek için sınıfa leğen, kova, sürahi, bardak, çay bardağı, fincan, kepçe, kaşık , çay kaşığı getirmelerini rica ettik. Konuya ilgi artsın ve soğuk havalatrda destekleyici olsun diye veliden çorba yapıp getirmesini rica ettim. Öğrenciler :Hangisi daha cok su alır, kaşıkla mı daha kolay boşanır bardakla mı? Sorularına cevap aradılar. Öğrenciler sınıfta kendi öçlmelerini de yaparak konuyu kavradı hem de eğlenceli vakit geçirdiler.