(MAYIS) AYI  BİGEP PROJESİ   İLKOKUL İYİ UYGULAMA

(MAYIS) AYI BİGEP PROJESİ İLKOKUL İYİ UYGULAMA

Doğada Öğreniyorum

Yenilikçi Eğitim – Öğretim Ortamları ve Tasarım Beceri Atölyeleri Alanındaki Çalışmalar

Öğrencilerin matematik dersi kazanımlarından olan uzunluk ölçme konusunu doğada bulunan varlıkları ölçerek daha kalıcı ve eğlenceli  hale getirmek

 

Uzunluk ölçme konusunu somutlaştırmak , öğrenmeyi ve kalıcılığı sağlamak amacıyla çocukların en sevdiği ortam olan okul bahçesine konumuzu işlemek için çıktık. Öğrencilerle önce milimetre, santimetre, metre ve kilometre kavramlarını konuştuk.Daha önceki sınıflarda öğrendiklerini hatırladık.Daha sonra çevremizde neleri hangi uzunluk ölçme birimiyle ölçe bileceğimizi ve bu uzunluk ölçme birimlerini hangi meslek gruplarının kullandığı, günlük hayatımızda bizim nerelerde kullandığımızı konuştuk. Yanımızda uzunluk ölçmek için farklı boyutlarda getirdiğimiz uzunluk ölçme araçlarını kullanarak okul bahçemizde bulunan varlıkları, nesneleri, bitkileri, arkadaşlarımızın başlarını, ayaklarını vs ölçtük.Tüm ölçümlerimizi not defterlerimize kaydettik.Ölçümlerimizi arkadaşlarımızla paylaşarak konu üzerine konuştuk.

 

09.05.2024 32

09-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-2024