Haberler

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLAMA ETKİNLİKLERİMİZ

23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı nın anlamı nedir?     Türk milletinin iradesini temsil eden Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı ve egemenliğin ilan edildiği tarih 1924 yılından itibaren bayram olarak kutlanıyor. Gazi Mustafa Kemal Atatürk geleceği çocuklarda görerek Türk milletinin mücadele ve azmini simgelerken aynı zamanda bu özel günü çocuklara armağan etmiştir. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın anlamı nedir?     23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Türkiye Büyük Millet Meclisi' nin açıldığı ve Türk Milletinin egemenliğini ilan ettiği tarihtir. Gazi Mustafa Kemal Atatürk, 23 Nisan 1924'te 23 Nisan gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir.

Devamı

KÜTÜPHANELER HAFTASI(25-31 Mart 2024)

  Kütüphane Haftası; Türkiye'de 1964 yılından beri Mart ayının son Pazartesi günü ile başlayan hafta kutlanır.Amacı, halkın kütüphanelerden daha iyi şekilde yararlanmasını, kütüphanecilik mesleğinin tanınmasını sağlamak, Türk kütüphaneciliğinin sorunlarını halka mal etmektir.

Devamı

BİGEP PROJESİ İYİ UYGULAMA KAPSAMINDA MART AYINDA OKULUMUZDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER.

BİGEP PROJESİ İYİ UYGULAMA KAPSAMINDA NELER YAPTIK.  VELİLERE VE ÖĞRENCİLERE 1 AY ÖNCESİNDEN 9 TAŞ OYUNU ÖĞRETİLMEYE BAŞLANDI. 150 ÖĞRENCİ-60 VELİ VE 11 ÖĞRETMENİN KATILIMIYLA ŞENLİK HAVASINDA OKULUMUZN BAHÇESİNDE 9 TAŞ OYUNU ETKİNLİĞİ DÜZENLEDİK. ETKİNLİĞİMİZ YAKŞASIŞ 2 SAAT BOYUNCA ÇOŞKUYLA DEVAM ETTİ. ETKİNLİK SONUNDA KAZANAN ÖĞRENCİLERİMİZİ ÖDÜLLENDİRDİK. 4-A SINIFI 4-B KÜPLERİMLE MODELLEME ETKİNLİĞİ  3-B PARALAR DOMİNOSU 3-A MİNİ, MARKET 2-B OKUMA BİLİNCİ KAZANDIRMA 2-A PİNPON TOPUNDAN GECE LAMBASI 1-A BARDAĞA TOP ATMA OYUNU KISACASI BOL BOL EĞLEBDİK VE ÖĞRENDİK.  

Devamı

( MART) BİGEP PROJESİ İYİ UYGULAMA OKUL ÖNCESİ

En önemli değer varlıklarımız olan yaşlılarımıza saygı ve takdiri sürdürmenin, haklarını vurgulamanın, yaşama süreçlerine destek olmanın öğrencilere önemini kavratmak. Yaşlılara olan saygı ve sevgimizi göstermek

Devamı

18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ VE ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ PROGRAMIMIZ.

                ÇANAKKALE GEÇİLMEZ!!! Bu zafer, milletimizin birlik ve beraberlik ruhuyla gösterdiği kararlılığının ve kahramanlığının yüzyıllara ışık tutan bir örneğidir. 'Çanakkale Ruhu' milletimizin her zaman ve her koşulda bağımsızlığı için mücadele etme azmini temsil etmektedir. “Çanakkale Zaferi, Türk askerinin ruh kudretini gösteren şayanı hayret ve tebrik bir misaldir. Emin olmalısınız ki, Çanakkale Muharebelerini kazandıran bu yüksek ruhtur.” M. Kemal ATATÜRK   “Harpte iki meş’um (uğursuz) şey vardır. Bunlardan biri taş duvara körükörüne yüklenmek, diğeri kuvvetleri birtakım ayrı ve bağlantısız harekata dağıtıp körletmektir. Biz bu iki ahmaklığı yapmanın tehlikesiyle karşı karşıyayız.” İngiliz Başbakanı Asquith   Ordunun yardımı olmaksızın Filo’nun başarı sağlayabileceği ümidine kapılmıştım; fakat şimdi bu işte müşterek bir harekatın zorunlu olduğunu anlıyorum.” Churchill   "Türkler, Çanakkale’yi zorlayan çağının en ileri tekniğine sahip güçler karşısına adeta bir kale gibi dikilmişlerdir.” Churchill     “Çanakkale Zaferi, Türk milletinin eski kudret ve kuvvetini muhafaza ettiğini, can çekişen bir imparatorluk içinde kahraman bir milletin varlığını meydana koydu.” General Fahri BELEN   Yenilmez Ingiliz donanmasının uğradığı akibetten komutanlar değil, strateji kurallarını ihmal eden devlet adamları sorumludur. Boğazlar ve Trakya bölgesinde altı Türk kolordusu varken, donanmayı tahkim edilmiş bir Boğaz’dan geçirmek ve Boğaz kıyıları işgal edilmeden beş tümenlik bir kuvvei seferiyeyi Istanbul’a getirmek planının şansı çok azdı.” General Fahri BELEN   Çanakkale Savaşları, Avusturalya ordusunun gelişimine birçok etkide bulunmuştur. İlk olarak Avusturalya ordusu kuvvetlerinin bir yabancı tarafından değil, bir Avusturalyalı subay tarafından idare edilmesini temin edecek bir uygulamaya başlanmıştır. Ve Çanakkale olayları, bu uygulamayı başlattı.” Avustralyalı Yarbay D. M. HORNER      

Devamı

1-7 Mart Deprem haftası. ( Deprem tatbikatı ve Tahliye)

Deprem anında yapılması gerekenler ile ilgili öğrencilerimize bilgilendirici deprem tatbikat  videoları izletildi. Uygulamalı olarak tüm okul öğrenci, öğretmen ve çalışanların katılımıyla deprem tatbikatı yapıldı. Ülkemizde büyük acılara neden olan ve bıraktığı yaralar kolayca sarılamayan en büyük doğal afetlerden birisi olan depreme 1-7 Mart “Deprem Haftası” ile bir kere daha dikkat çektik. Yeşilözen  İlkokulu  öğrencilerimizi bilgilendirmek için deprem tatbikatını gerçekleştirdik. Deprem anında cesaret, sonra hazırlık ister. Önceden tedbirli olmak, sonradan pişmanlık yaşamaktan iyidir. Sağlam yapı, sağlam hayatlar demektir. Depremle savaşmanın en etkili yolu, bilgiyle donanmış olmaktır. Bilinçli toplumlar, depremin zararlarını minimize etmekte daha başarılıdır. Taş taş üstüne olsun, taş baş üstüne olmasın Deprem, insanları ayırmaz. Hazırlıklı olmayanları ayırır. Güvenli bir geleceğin anahtarı, doğru eğitim ve hazırlıktır. Deprem öldürmez, alınmayan önlem insanları öldürür. Depremin gücüne karşı koyamayabiliriz, ama toplum olarak dayanıklılığımızı artırabiliriz. Eğitim ve bilinç, bu dayanıklılığın temel taşlarıdır. Afetlere hazır ol, nerede hayat, orada AFAD.

Devamı

1 - 7 MART YEŞİLAY HAFTASI

YEŞİLAY HAFTASI NEDİR, NE ZAMAN KUTLANIR? Yeşilay Haftası her yıl 1 Mart ile 7 Mart tarihleri arasında kutlanıyor. Yeşilay’ın tarihi ise yüz yıldan eski bir zamana dayanıyor. “Hilal-i Ahdar” adıyla kurulan Yeşilay, Birinci Dünya Savaşı ve sonrasında işgal güçlerinin halk arasında uyuşturucu madde ve alkolü yaygınlaştırmasını ve işgale karşı mücadele ruhunun yıkılmasını önlemek amacıyla hayata geçirilmiştir. Yeşilay’ın kuruluşu ise dönemin Şeyhülislam'ı İbrahim Haydarizade'nin himayesinde, Dr. Mazhar Osman Uzman ve arkadaşları tarafından Sultan Vahdeddin'in izniyle 5 Mart 1920'de İstanbul'da gerçekleşmiştir. İsmi daha sonra "Yeşil Hilal" ve "Yeşilay" olarak değiştirilen "Hilal-i Ahdar" 1934 senesinde Mustafa Kemal Atatürk'ün Cumhurbaşkanlığı, İsmet İnönü'nün Başbakanlığında, Bakanlar Kurulu kararıyla Yeşilay'a "Kamu Yararına Çalışan Dernek Statüsü" verilmiştir. YEŞİLAY HAFTASI SÖZLERİ Dumanını yel, parasını el alır, zehri sana kalır. Damarlarınızdaki asil kanı kirletmeyin. Uyuşturucu merakla başlar, ölümle biter. Belaların en büyüğü sarhoşluktur. ( ... Yeşilay içene değil, içilen zehirlere karşıdır. Maddeyi Kabul Etmek Kolay, Bırakmak Zordur. Sevginin boşluğunu zehir ile doldurmayın.

Devamı

12 Mart İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü.

12 MART İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ VE MEHMET AKİF ERSOY'U ANMA GÜNÜ İE İLGİLİ PROGRAMIMIZ. Türk gençliği, unutma! İstiklal Marşı korkma diye başlar!O şiir bir daha yazılmaz. Onu kimse yazamaz. Onu ben de yazamam. Onu yazmak için o günleri yaşamak lazım. O şiir artık benim değiIdir. O, milletin malıdır. Benim millete karşı en kıymetli hediyem budur. Allah bir daha bu millete bir İstiklal Marşı yazdırmasın! M. Akif Ersoy Mehmet Akif Ersoy, yürekleri çelikleştiren İstiklal-l Marşı’nı yazmak suretiyle, İstiklal Harbi’nin manevi cephesinde dövüşen kahramanlardan biri olmuştur.Türk Milleti istiklalsiz yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır. Toprak eğer uğrunda ölen varsa vatandır.

Devamı

MART BİGEP PROJESİ KAPSAMINDA YEŞİLÖZEN İLKOKULU İYİ UYGULAMA ETKİNLİĞİMİZ. ÇOCUKLUĞUMUN OYUNU 9 TAŞI ÇOCUĞUMLA BERABER OYNUYORUM.

BİGEP PROJESİ KAPSAMINDA YEŞİLÖZEN İLKOKULU İYİ UYGULAMA ETKİNLİĞİMİZ. ÇOCUKLUĞUMUN OYUNU 9 TAŞI ÇOCUĞUMLA BERABER OYNUYORUM. ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN, VELİ HEP BİRLİKTEYİZ. EĞLENEREK ÖĞRENİYORUZ VE OYNUYORUZ. YEŞİLÖZEN İLKOKULU OLARAK BÜYÜK BİR AİLEYİZ. Ocak ayından başlanılarak öğrencilerle  9 Taş oyunu öğretilmeye ve oynatılmaya başlandı. Öğrencilerin 9 Taş oyununu evde velileriyle oynamaları istendi.Etkinlik için okul bahçesi hazırlandı. Etkinliğe özel pano hazırlandı, ses sistemi kuruldu.Etkinlik 5 Mart Salı günü saat 10:00’da okul bahçesinde 60 veli ve 150 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. Katılan velilere katılım belgesi verilerek etkinlik tamamlandı.Ayrıca öğrenciler kendi seviyelerindeki sınıflarla 9 taş oyunu oynadılar ve her kademeden birer birinci seçilen öğrencilere ödül verildi. Etkinliğimiz şenlik şeklinde müzikler ve oyunlarla desteklendi

Devamı

ÇEDES PROJESİ KAPSAMINDA.(Yabani kuşların Beslenebilmeleri İçin Kuş Yemlikleri Yapılması)

1.      Gün: -          Etkinliğe katılan öğrencilere etkinliğin amacı, genel ilkeleri, kapsamı ve faaliyetsonu beklenen fayda ve kazanımlar hakkında danışman tarafından bilgilendirmetoplantısıyapılması. -          Etkinliktegörevalacaköğrencileringörevtanımlarınınbelirlenerekişbölümü yapılması. 2.      Gün: -          Etkinliktepaydaşolarakbelirlenecekkurumvekuruluşlarlairtibatageçilereketkinlikhakkındabilgiverilmesi.(Öğrenci Velileri,Muhtarlık…) -          Etkinliğinyapılacağıyerinbelirlenmesi. -          Kuşyemliklerininyapımıiçingereklimalzemelerintespitivetemini. 3.Gün: -     Kuşyemliklerininyapımı, boyanması ve etkinliğinyapılacağıyere konulacak hâlegetirilmesi. 4.      Gün: -          Etkinliğinyapılacağıyerdebelirlenenağaçlarakuşyemliklerininasılması. -          Yapılanetkinliğinokulinternetsitesindepaylaşılması.

Devamı

Bigep Şubat ayı ilkokulu iyi uygulama örneği

KODLAMA ETKİNLİĞİ Sınıf iki gruba ayrılır. Her gruptan birer öğrenci oyun alanına çağrılır. İki Öğrencinin önünde 9 eş parçaya ayrılmış kare boş şablon olarak konulur. Öğretmen tarafından daha önceden hazırlanmış şablonlara siyah daireler karışık olarak yerleştirilmiştir. Öğretmen öğrencilerden ters çevirmiş olduğu kartları öğrencilere gösterdiği anda yarışmacı öğrenciler kendilerine verilmiş olan daireleri kartta gösterildiği gibi boş şablona yerleştirmelidir. Doğru şekilde kodlayan öğrenci zile basarak takımına puan kazandırır

Devamı

BİGEP KAPSAMINDA İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR 2. VİTAMİN ŞENLİĞİ OKUL ÖNCESİ) ŞUBAT

YENİLİKÇİ EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMLARI Okul öncesi çocukların ince kas becerilerinin gelişmesi, sağlıklı yaşamın öneminin kavranması ve C vitamininin hangi meyvelerde bulunduğunun öğretilmesi. B

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ OKUL ÖNCESİ ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİ: KÜLTÜREL ETKİNLİKLERİMİZ ' ŞANLIURFA''

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ OKUL ÖNCESİ KÜLTÜREL ETKİNLİKLERİMİZ ' ŞANLIURFA'' ŞEHRİMİZİ VE KÜLTÜRÜMÜZÜ ÖĞRENİYORUZ. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİMİZ.  AYŞE YÜZÜGÜLLÜ VE ESRA AKTAŞ'A, ÖĞRENCİLERİMİZE VE KATILIM GÖSTEREN TÜM VELİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ. HEM EĞLENDİK, HEM ÖĞRENDİK.

Devamı

OKUL ÖNCESİ İYİ UYGULAMA ETKİNLİĞİMİZ.(Annem yapıyor, ben oynuyorum.)

OKUL ÖNCESİ İYİ UYGULAMA ETKİNLİĞİMİZ.(Annem yapıyor, ben oynuyorum.) OKULUMUZ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİMİZ  ESRA AKTAŞ AYŞE YÜZÜGÜLLÜ  VE OKUL ÖNCESİNDE ÖĞRENCİSİ BULUNAN VELİLERİMİZİN KATILIMIYLA GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ  OKUL ÖNCESİ İYİ UYGULAMA ETKİNLİĞİMİZ.(Annem yapıyor, ben oynuyorum.)

Devamı

BİGEP PROJESİ KAPSAMINDA 4. SINIFTA OKUYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK KAZANIM DEĞERLENDİRME SINAVI

BİGEP PROJESİ KAPSAMINDA 4. SINIFTA OKUYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK KAZANIM DEĞERLENDİRME SINAVI

Devamı